MENU SK

+49 151 20826657

info@personalia24.de

Tri tipy, ktoré Vám pomôžu vystúpiť z davu

Tri tipy, ktoré Vám pomôžu vystúpiť z davu

1. Vyberte si individuálny prístup

Zasielanie dokumentov k žiadosti o prácu v Nemecku spolu s individuálnym sprievodným listom je veľmi oceňované. Atraktívny, zaujímavý začiatok je dobrým lákadlom na ďalšie čítanie.

Zaujímavý príklad žiadosti fyzika o prácu: „Prvý prúdový okruh, ktorý som vytvoril ešte na základnej škole na hodinách fyziky, uschovávam až dodnes. Odvtedy ma fascinuje všetko, čo súvisí s elektrotechnikou“...

S takýmito zaujímavými individuálnymi prístupmi sa rozhodne odlišujete od davu štandardných formulácií a vzbudzujete záujem potencionálneho zamestnávateľa.

2. Orientujte sa presne na pracovný profil

Prejdite si pozorne požiadavku zamestnávateľa bod po bode a dokážte svojimi príkladmi z profesijného života, že spĺňate všetky uvedené požiadavky.

Príklad: V pracovnom profile sú žiadané veľmi dobré znalosti cudzích jazykov. Väčšina uchádzačov zdôrazňuje, že danú požiadavku spĺňajú, ale neuvádzajú príklady, ktoré ich konkrétne preukazujú. Referujte o svojich pobytoch v zahraničí, kontakt so zahraničnými kolegami alebo o dvojjazyčnom vzdelávaní.

Vhodné formulácie môžu byť: Ako rodený Slovák rozprávam plynule po slovensky (česky, poľsky..), a môj cit pre medzikultúrny dialóg je rozvinutý do takej miery, že som schopný adekvátne reprezentovať Vašu firmu vo východnej Európe...

Alebo: Prvé pracovné skúsenosti v nemecky hovoriacom svete som zhromažďoval počas šesťmesačnej stáži v Berlíne. Odvtedy môžem posúdiť svoju znalosť nemčiny ako plynulú.


3. Vytvorte si vzťah k firme

Náborový pracovník chce vedieť, prečo sa o prácu uchádzate práve v jeho firme. Tu sa ukáže Vaša kreativita. Uvádzame príklady, ako sa žiadatelia snažia podvádzať vo svojich vyhláseniach:

„...pretože si neviem dosť dobre predstaviť svoj profesijný vstup do oblasti poisťovníctva a vy ste v súčasnej dobe najväčším poskytovateľom životného poistenia v Nemecku, tak som sa obrátil so svojou žiadosťou na Vás...“
„.. veľmi sa mi páči medzinárodný imidž Vašej spoločnosti“

Nenápadné, štandardné vety môžu narobiť viac škody ako úžitku.

Lepšie je vyjadriť sa :

„...Vaša inzercia o voľných pracovných miestach ma oslovila, pretože expandujete na trhu, ktorý ma počas môjho vysokoškolského štúdia silno priťahoval ( zaujímal…) – o to je trh pre východnú Európu...

Newsletter

Prihláste sa aj vy do nášho newslettera.